Chiang Mai

Na mijn bericht vanuit het internetcafé in Bangkok, ging mijn avontuur verder in de trein. Nou ja, voor het betreden van de trein eigenlijk,  want daar wees de conducteur mij op een 'big mistake!' Mijn kaartje was niet voor 22 juli, maar voor 22 augustus. Gelukkig zijn ze hier in Thailand heel behulpzaam en heeft de meneer van de spoorwegpolitie meteen een nieuw kaartje geregeld: No wollies lady, I solve ploblem fol you!



De trein is een ervaring an sich, 's avonds komen er mensen je bedje opmaken en verandert het hele interieur:






Slapen bleek in deze trein, die veel weghad van de houten achtbaan in Disneyland, niet zo'n succes. De curry die ik de avond daarvoor in de trein kreeg evenmin, want tegen een uur of 7 werd ik enorm ziek. Bijna huilend van ellende een politieagent weten te vinden die wist te voorkomen dat ik van mn stokje ging. Na een half uur belabberd op/boven het (bijzonder middeleeuwse hang)toilet te hebben gehangen met onder mij het spoor voorbijrazend, wilde ik bij aankomst maar 1 ding: zo snel mogelijk een hotel!

In de aankomsthal staan in Chiang Mai overal taxichauffeurs die je naar hun hotel willen brengen. De eerste had dus mazzel (of niet haha) en bij de taxi ontmoette ik Eelke, ook een juf, uit Nijmegen. In Julie's guesthouse aangekomen al gauw besloten samen een kamer te delen. Al gauw bleek dit vooral een erg paars hok met 2 bedden te zijn,  maar ik vond alles best:het was schoon en ik kon douchen en liggen. Die hele dag heb ik, behalve medicijnen halen, niks meer gedaan dan liggen en slapen. 

De volgende dag ging Eelke op trekking voor 2 dagen, wat ik nog niet aandurfde. Ik ben toen verhuisd naar het fijne, luxere hotel waar ik nu zit. Na 2 taxi's die de weg niet wisten en nog 20 minuten zelf ploeteren met mn backpacks kon ik wel janken, na al mijn optimisme afgelopen dagen was dit toch het eerste echte baalmomentje. Een paar uur slaap deed me goed, en 's middags voelde ik me fit genoeg om de stad wat te verkennen. Mijn voorgenomen massage bij de Ladies Prison kon helaas niet doorgaan doordat deze vol was, maar ook het bekijken van de tempels was weer prima vermaak. Bij terugkomst een duik in her zwembad genomen en nog een uurtje geslapen.  Daarna, tijdens een enorme tropische bui, richting de Night Bazaar gewandeld om te snuffelen tussen de kraampjes.

Omdat ik nog geen inspannende activiteiten aandurfde,  had ik voor vandaag een kookcursus geboekt. De cursus begon met een bezoek aan de plaatselijke markt, waar we tussen het fruit,  de vissen en varkenskoppen onze ingrediënten zochten. Na een tocht over het platteland kwamen we op de Thai Cooking Farm, prachtig in de wilde natuur gelegen.






In een ochtend en middag leerde ik hoe de volgende gerechten te maken:
- kokossoep met kip
- gele curry
- kip met cashewnoten
- een springrol (loempia)
- sticky rice met mango

Het was geweldig, de uitleg super, de groep gezellig en het eten heerlijk! Dat wordt zeker uitproberen in Nederland!


's avonds was Eelke weer terug en zijn we met een gezellige groep nog iets gaan eten en drinken. Zo leuk om hier zoveel nieuwe mensen en nationaliteiten te ontmoeten. Vandaag ga ik met Eelke en Sarah, een Duits meisje, nog 4 uur noordelijker richting Pai met de bus. Daar zoeken we een bungalow en gaan we relaxen!




Reacties

  1. Yvonne vd Spoel27 juli 2013 om 22:23

    hey kel,

    wat een superidee om een blog bij te houden!!
    zo kunnen we je toch in de gaten houden. daar in dat verre land.

    We hopen dat je het erg naar je zin hebt.

    We zijn erg benieuwd naar al je foto's die je al geschoten hebt.

    Dikke kus en knuffel
    Leon & Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi kelly, wat is het toch leuk om te lezen wat je zoal meemaakt. En je brengt het ook zo leuk. Hou ons op de hoogte. Xx yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat hier een berichtje voor mij achter

Instagram